Parfumurile de nișă au fost deja disponibile, înainte că aromele create de designeri să devină populare. Acestea au fost folosite de familiile regale și oameni nobili, de exemplu regina Victoria și regina Elisabeta I
Parfumurile de nișă sunt foarte diverse și greu de încadrat în categorii și multe case de parfumuri creează arome absolut unice și imposibil de reprodus.
Casele de parfumuri de nișă adera la mai multe principii de bază, în scopul de a păstra imaginea lor nealterată, foarte mult diferită de cea a parfumurilor comerciale
Primul principiu al caselor de parfumuri de nișă este acela de a avea propriul lor maestru parfumeur responsabil de aromele casei, la fel cum a fost în trecut.
Al doilea principiu important este de a avea o abordare selectivă a distribuției produselor lor. Nu vei găși niciodată parfumuri de nișă în supermarketuri sau magazine obișnuite.
Al 3-lea și ultimul principiu al caselor de parfumuri de nișă, este cel de a evita publicitatea, în afară de, probabil, articole din reviste și interviuri în mass-media. Pentru aceste case de parfumuri unice, o bună reputație este cel mai bun mod de a promova parfumurile lor.
Printre cele mai populare arome de parfum de nișă sunt cele care se concentrează pe o singură notă, în special cele cu arome de trandafir sau arome de vanilie.
Parfumurile caselor de nișă nu pot fi aproape niciodată văzute în magazinele care vînd produse de producție de masă sau în lanțuri de magazine universale mari. Nișele de parfumuri au propriul loc în magazine de lux : Bergdorf Goodman din New York, Printemps din Paris și Harrods din Londra.
Producătorii de parfumuri de nișă nu încalcă niciodată principiile lor privind definirea inițială a cuvântului „nișă“, ceea ce înseamnă o distribuție limitată.
Există factori care califică produsele drept parfumuri de nișă, acestea sunt : producția limitată, exclusivitatea și ingredientele neobișnuite
Pentru a deveni un parfumeur calificat, instruirea se face mai ușor cu cursuri de formare, iar marile case de parfumuri de nișă își specializează continuu angajații.
Anul 2000 este un alt moment definitoriu pentru parfumuri de nișă atunci când Frederic Malle, nepotul fondatorului case de parfumuri Dior, a recunoscut eforturile celor care lucrează în spatele cortinei pentru case de parfum de nișă.
Evoluția Internetului și deschiderea de buticuri specializate pe parfumuri exclusiviste a permis educarea unui unui public dedicat. Acum există experți care îi pot ghida în funcție de gustul lor, spre deosebire de agenții de vânzări obișnuiți care au trasate strategii de marketing sau de promovare în magazine .
Astăzi, selecția de parfumuri de nișă este mai mare decât oricând acoperind toate genurile de la produse basic, oferte de lux și avangardiste
Lemnul de agar este unul dintre cele mai vechi și mai scumpe ingrediente din lume, utilizate pentru parfumuri de nișă. Folosind un proces de distilare, este un ingredient cu adevărat deosebit.
Amouage, o casă de parfumuri de nișă, ultra-exclusivistă, fondată de Sultanul din Oman, comercializează cel mai scump parfum din lume.
« Boudoir » de Vivienne Westwood este unul dintre parfumurile de nișă controversate, deoarece are în mod specific o notă care seamănă cu mirosul părților intime ale unei femei.
The Royal Arms Diamond Edition este un parfum creat dintr-un buchet regal de trandafir, iasomie și violete dulci. Acest parfum s-a născut pentru a onora Jubileul Reginei Elisabeta a II-a. Este o versiune actualizată a parfumului creat în 1926 pentru a sărbători nașterea ei. Șase sticle din cristal încrustate cu diamante au fost făcute pentru acest parfum de nișă deosebit de scump.
Prințesa Diana a purtat « Quelques Fleurs » în ziua nunții ei, o creație florală de nișă, cu arome de tuberoza, iasomie și trandafir. Ducesa Catherine, pe de altă parte, a ales « Gardenia Petals » pentru nunta ei, un buchet floral de crin, iasomie și gardenie.
Deși nu este nimic greșit în alegerea parfumurilor mass-market, este foarte tentantă ideea de a avea un parfum unic și luxos care se potrivește cu personalitatea ta.
Un parfum este o marca a personalitatii si are darul de a te face sa iesi in evidenta, insotindu-te pretutindeni si oferindu-ti pur si simplu o semnatura olfactiva personala. Fiecare parfum are propria lui istorie iar aromele diferite atrag persoane cu personalitati diferite. Unii ador un anume parfum in timp ce altora li se poate parea de nesuportat.
Universul parfumurilor originale este plin de arome care mai de care mai interesante, menite sa atraga atentia persoanelor care vor sa se rasfete cu arome bogate mirosuri incitante. Alegerea unui parfum preferat poate fi o alegere dificila, insa totodata destul de provocatoare.
Important este sa alegeti parfumuri de calitate care sa va satisfaca perfect dorinta. Un parfum original poate fi o investitie financiara destul de mare, insa, daca studiati ofertele online, puteti gasi optiuni foarte avantajoase. Daca vreti un anume parfum si v-ati decis, e bine sa profitati de reducerile pe care numeroase magazine le fac in perioada sarbatorilor sau la diferite ocazii speciale
Magazinele online care comercializeaza parfumuri originale sunt alegerea perfecta pentru cei care vor sa cumpere un parfum de calitate, original, de la un producator celebru.
Asadar, daca te-ai gandit sa iti maresti colectia de parfumuri originale sau pur si simplu esti in cautarea unui parfum nou aparut, https://parfumation.ro/ ar putea sa fie un website care sa iti ofere o mana de ajutor.
Parfumation.ro iti pune la dispozitie cele mai bune preturi la parfumurile originale, si comparatia intre diverse parfumuri te ajuta sa descoperi ce parfumuri preferi.
Pe site-ul https://www.notino.ro/ poti gasi oferte avantajoase ca pret pentru cele mai cunoscute parfumuri originale. Site-ul propune zilnic oferte interesante, atractive și profitabile.
La fel de popular este si site ul https://www.sephora.ro/parfumuri, unde gasesti numeroase informatii legate de compozitia parfumului, anul aparitiei, dar si cele mai bune oferte de pret si sugestii de achizitie.
Daca vrei sa achizitionezi o aroma feminina, proaspata, dulce, florala sau un parfum barbatesc la moda, site-ul https://www.emag.ro/search/parfumuri-seturi-cadou iti ofera o gama uriasa de peste 10.000 de produse din care poti alege ce iti doresc. Parfumuri barbatesti si de dama se gasesc de altfel si in marile magazine din centrele comerciale sau in magazine specializate.
Shopping-ul online a devenit o alternativa foarte avantajoasa pentru cei care isi doresc produse originale, la preturi mult mai bune decat in magazine. Acelasi lucru este valabil si in cazul parfumurilor, asa ca, daca va doriti sa cumparati un parfum original, de calitate superioara, puteti opta pentru un magazin online care va ofera aceeasi calitate la un pret mult mai bun.
Cumpărarea parfumului scump nu asigură succesul. La fel ca un costum bun, ar trebui stii cum sa porți un parfum bun, cel puțin asta spun parfumerii profesioniști. Când nu știi cum să-ți folosești parfumul preferat, îl aplici fără să obții efectul pe care îl aștepți.
Reguli generale
Diferitele grupuri de parfumuri nu trebuie amestecate.
Când utilizezi mai multe tipuri de produse cosmetice (de exemplu, un parfum, un deodorant și o cremă de corp), cumpăra produse care se potrivesc (de preferință din aceeași linie de produse). Nu ar trebui să existe nici un alt miros care să intre în conflict cu parfumul tău. În mod ideal, deodorantul și crema de corp nu ar trebui să aibă deloc miros. Dacă au aroma, nu le folosiți. Pentru că nu trebuie sa amesteci mirosuri diferite care anuleaza nota distinctiva a a parfumului tau.
Fiecare parfum are momentul sau, ziua sau noaptea
Nu uitați de faptul că nu veți fi voi cei care vor mirosi parfumul, ci alți oameni. Deci, este foarte important să știți momentul potrivit pentru a utiliza parfumul potrivit. Ar trebui să folosiți mirosuri ușoare în timpul zilei și în lunile mai calde. Iar când devine frig sau când te duci la o petrecere, poți folosi un parfum mai puternic.
Parfumul il aplici pe piele sau pe haine?
Aceasta este probabil cea mai importantă regulă dintre toate: orice parfum trebuie aplicat pe piele! Nu uitați de această regulă atunci când schimbați parfumuri în timpul zilei. Experții nu recomandă să pulverizati parfum pe hainele voastre. Blana, bumbacul, lâna și lenjeria sunt foarte bune la păstrarea mirosurilor. Gândiți-vă doar la acest lucru: haina de blană poate păstra mirosul până la un an! Femeile care adoră schimbarea parfumurilor ar trebui să se gândească la acest lucru. În plus, parfumul poate lăsa pete pe țesături ușoare și îți poate strica îmbrăcămintea permanent.
Nu frecați parfumul.
Una dintre cele mai populare greșeli pe care oamenii le fac este să freci parfumul (de exemplu frecarea încheieturilor împreună după ce l-ai aplicat). Dar dacă faci acest lucru, strici moleculele parfumului. Pentru a păstra mirosul intact, trebuie pulverizat sau aplicat cu degetele.
Unde ar trebui să aplici parfum?
-
Zona din spatele urechilor și încheieturilor.
În aceste zone, vasele de sânge sunt într-adevăr aproape de suprafața pielii, iar pulsul și temperatura vor ajuta mirosul să se răspândească. Amintiți-vă că există o mulțime de glande grase în această zonă, astfel încât parfumurile pe bază de ulei nu trebuie utilizate acolo.
-
Păr.
Este cunoscut faptul că părul economisește mirosurile foarte bine datorită structurii sale. Cu toate acestea, ar trebui să vă amintiți câteva trucuri: parfumurile pe bază de alcool fac părul să se usuce, așa că cel mai bine este să nu le puneți pe păr în sine, ci să le pulverizați pe perie înainte de a-l folosi. Parfumurile pe bază de ulei și cele solide nu sunt cele mai bune alegeri pentru păr, deoarece este greu să le răspândești și pot face părul să fie mai gras.
-
Partea din spate a gâtului.
Aceasta este probabil cea mai „puternică” zonă: păstrează mirosul mai mult decât alte zone. Această zonă trebuie utilizată doar iarna și toamna, deoarece căldura poate face mirosul prea puternic.
-
Cotul.
Parfumerii consideră că această zonă este mai potrivită pentru parfumuri decât gâtul sau încheietura mâinii. Atenție la faptul că pielea de aici este sensibila, astfel încât există riscul de a avea o reacție alergică la unele dintre componentele parfumului.
Cel mai bine este să păstrați parfumul într-un loc rece, fără acces la aer. Nu pulverizati parfumul pe bijuteriile dumneavoastra, se poate oxida, ceea ce nu va strica doar aspectul bijuteriilor, dar va schimba și mirosul parfumului.
Mirosul este cel mai bine păstrat pe pielea grasă. Deci, înainte de a folosi un parfum, pregateste pielea cu o cremă sau o loțiune. O culoare strălucitoare a parfumului, saturată, un preț scăzut și un miros de alcool sunt semnele unui parfum de calitate scăzută, deci evitati-l.
Dacă eșți curioasă să știi cu ce se parfumează vedetele, află că unele dine le preferă esențe scumpe și exclusiviste, însă altele sunt încântate de anumite parfumuri clasice și bine cunoscute, pentru că pur și simplu le pune în evidență personalitate și farmecul. Dacă îți dorești să miroși exact că vedetă ta preferată, privește lista de mai jos și caută parfumul ideal.
Kate Middleton, Ducesa de Cambridge
Parfumul preferat al lui Kate Middleton este Illuminium. Această aromă este produsă de o parfumerie de elită britanică, marca este apărută în 2007. În ziua nunțîi sale cu Prințul William, Kate a folosit un parfum numit “White Gardenia Petals”, un parfum de nișă care a cunoscut vânzări spectaculoase după ce s-a aflat că este unul din favoritele frumoasei Kate.
Meghan Markle, Ducesa de Sussex
Meghan Markle adoră parfumurile. Așa cum era de așteptat, deși de origine americană, Ducesa de Sussex preferă aromele produse în UK. Parfumurile agreate de Meghan sunt Wild Bluebell și Wood Sage & Sea Salt by Jo Malone.Pentru nunta cu Prințul Harry, Floris London a creat un parfum special pentru ea, o aromă unisex cu note fructate și marine.
Penelope Cruz
Superbă actrița este de ani buni imaginea comercială a faimosului parfum „Tresor” de Lancome. Penelope Cruz a declarat în presă că nu pleacă niciodată de acasă fără să se parfumeze cu Tresor, parfum pe care iubește de când era foarte tânăra.
Nicole Kidman
Parfumul ei favorit este „Angel” de la Thierry Mugler, un parfum fin și dulce care se potrivește perfect cu personalitatea frumoasei actrițe. Deși a fost imaginea Chanel no.5, superbă roșcată nu este o fană a parfumurilor produse de casă Chanel, considerându-le esențele prea tari pentru ea.
Cameron Diaz
Pozitivă și zâmbitoare, actrița Cameron Diaz preferă parfumul Happy de la Clinique. I se potrivește perfect cu imaginea ei radiind mereu de bună dispoziție.
Madonna
Madonna consideră că parfumul ei favorit este „Hypnotic Poison” de la Dior. Acest parfum a fost creat în anul 1998, iarforma sticlei arată ca mărul din grădina Edenului.
Beyonce Knowles
„Angel” de la Thierry Mugler este un parfum delicios și pudrat, care deși nu poate fi purtat de foarte multă lume, a cuceritinima frumoasei Beyonce. Este un parfum care te face să visezi și pe care fără îndoială ți-l vei reaminti.
Scarlett Johansson
Superbă și îndrăzneața vedetă Scarlett Johansson poartă plină de dinamism un parfum care i se potrivește perfect:„The One”, de la Dolce & Gabbana. Ea este imaginea acestui parfum deosebit, o aromă puternică și note oriental – florale, care îi reprezintă în totalitate personalitatea.
Emma Stone
Emma Stone a recunoscut că adoră aroma „Gardenia” de la Chanel . O picătură pe pernă înainte de culcare o relaxează șiîi induce somnul. Este un parfum cald, intens și feminin, cu tonuri florale de gardenia.
Miley Cyrus
„Daisy” este parfumul preferat a lui Miley Cyrus. Deși vedeta a avut și perioade mai rebele vedere a rămas fidelă acestui parfum feminin și tineresc și este un parfum care i se potrivește perfect.
Keira Knightley
Deși Keira Knightley a promovat în videoclipuri parfumurile Chanel, a recunoscut că adoră parfumurile Dior. „J’adore Dior” de la Dior este parfumul ei preferat pentru că îi amintește de copilărie și de aroma purtată de mama ei.
Blake Lively
„Gucci Premiere” este parfumul preferat al blondei din serialul Gossip Girl. Parfumul a cucerit-o cu mireasma feminină ce combină arome florale și fructe într-un mix original.
Gisele Bundchen
Gisele se potrivește perfect cu parfumul ei: „Opium” de la YSL. Fotomodelul brazilian emană mister și senzualitate iar Opium are o aromă puternică și rămâne întipărit în memoria tuturor. Parfumul combină mirosul sexy și seducător, cu tonuri
fresh și exotice.
Acestea reprezintă abrevierile care denumesc concentrația de uleiuri dintr-un parfum. Cea mai mare concentrație de uleiuri și compuși aromatici este în parfum. Abrevierile reprezintă :
– Apă de Parfum (EDP)
– Apă de Toaletă (EDT)
– Apă de Colonie (EDC)
– Extract de Parfum (EXDP)
– Parfum
Apa de toaletă și apa de colonie sunt echivalente, în special în parfumurile pentru bărbați. Cea mai mică concentrație de uleiuri și compuși aromatici este în After Shave. Cu cât este mai mare concentrația de uleiuri, cu atât mai mult parfumul este mai persistent și poți aplica o cantitate mai mică de produs.
Care este diferența dintre parfum, apă de parfum, apă de toaletă, apă de colonie și extract?
Extractul de parfum sau parfumul pur are cea mai mare concentrație de uleiuri și compuși aromatici. Un strop de extract de parfum poate dura și peste 24 ore și are în compoziție 15-45% compuși aromatici.
Apă de Parfum
Eau de Parfume, acest produs are o concentrație ceva mai scăzută de uleiuri și compuși aromatici. Un EDP de bună calitate poate dura până la 18 ore sau mai mult și are în compoziție 10-30% compuși aromatici.
Apă de Toaletă
Eau de Toilette, acest produs are o concentrație mică și are în compoziție 5-20% compuși aromatici, persistă aproximativ 4-10 ore. Majoritatea parfumurilor bărbătești sunt realizate în formă de apă de toaletă, în timp ce unele parfumuri feminine sunt vândute în două versiuni EDP și EDT.
Apă de Colonie
Eau de Cologne, acest produs are în compoziție cea mai mică cantitate de compuși aromatici, 2-3% , este de obicei considerat a fi la fel că after shave-ul și persistă cam 2-6 ore. Acest tip de parfum necesită o aplicare mai insistență.
Indiferent ce tip de produs ați cumpărat, pentru a maximiza eficientă unui parfum e recomandabil să folosiți toată gama complementară: crema de corp parfumată, gel de dus, deodorant. Atunci când mai multe produse sunt utilizate împreună, parfumul persistă mai decât dacă este utilizat separat.